Tesla може да получи повече от 1 милиард евро компенсации от конкурентни автомобилни производители, които се нуждаят от помощ за постигане на по-строгите стандарти за нивата на вредни емисии в ЕС тази година, заявиха анализатори на UBS Group.
Какво значат т. нар. кредити? Тази система позволява на Tesla (или друга компания с ниски нива на СО2 емисии) да обедини гамата от електрически автомобили, които продава тази година. В този случай Tesla ще го направи с най-малко пет други производителя, включително Stellantis, Toyota, Ford, Mazda и Subaru, според документи на ЕС, публикувани на 6 януари. Споразумението позволява на производителите да осреднят емисиите на своите автопаркове, като тези, които продават по-малко електромобили, компенсират чрез компании като Tesla. Реално това е законова дупка, която дава възможност да се избегне (на съответната цена, но по-ниска от налагането на глоби от ЕС) заплащането на сериозните глоби. И нещо, което правя конкурентни производители още по-силни.
„Компенсацията на Tesla може дори да надхвърли 1 милиард евро“, пишат анализаторите на UBS, ръководени от Патрик Хумел, в доклад, публикуван на 8 януари. Volvo, която се възползва от успеха на електрическия малък SUV EX30, може ще получи компенсация от 300 млн. евро тази година, изчисли Хумел през август.
Автомобилните производители в региона лобираха за облекчаване на стандартите за CO2, които се увеличават тази година, предупреждавайки, че ще бъдат принудени или да плащат глоби, или да намалят производството си, или да се обединят с чуждестранни конкуренти, или да продават електромобили на големи загуби. А те са в застой в Европа, след като редица правителства постепенно премахнаха субсидиите.